• STRONA GŁÓWNA
  • O NAS

Top 5 branż dla pracy zdalnej

Praca zdalna na dobre zadomowiła się w wielu branżach. Ale nie wszędzie możliwość pracy z dowolnego miejsca świata jest równie dostępna. Oto 5 najlepiej dostosowanych sektorów do pracy zdalnej oraz wskazówka, jak wykorzystać markę osobistą, by wyróżnić się na rynku.

1. IT i programowanie

Branża technologiczna od lat przoduje w pracy zdalnej. Programiści, testerzy, administratorzy i devopsi mogą pracować z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.

Około 63% ról programistycznych to stanowiska zdalne – najwięcej spośród wszystkich branż.

2. Marketing i content creation

Specjaliści SEO, copywriterzy, graficy, social media managerowie – wszyscy mogą skutecznie działać online. To dynamiczna i kreatywna branża z dużym zapotrzebowaniem na freelancerów.

Ponad 50% specjalistów digital marketingu pracuje zdalnie, zwłaszcza copywriterzy i SEO.

3. Edukacja online i e-learning

Szkolenia, korepetycje, webinary, tworzenie kursów – nauczanie przeniosło się do internetu. Nauczyciele i trenerzy mają szerokie pole do działania zdalnego. E-learning i korepetycje online notują wzrost popytu rok do roku.

4. Obsługa klienta i support techniczny

Wiele firm przenosi działy obsługi klienta do modelu zdalnego. Konsultanci, specjaliści helpdesk i przedstawiciele handlowi mogą skutecznie wspierać klientów bez wychodzenia z domu. Firmy oferujące obsługę klienta zdalnie rosną w liczbie o 20–30% rocznie.

5. Finanse i księgowość

Doradcy podatkowi, księgowi czy analitycy finansowi coraz częściej pracują zdalnie. Oprogramowanie chmurowe pozwala na bezpieczne i efektywne zarządzanie dokumentacją z każdego miejsca. Już 1 na 3 księgowych pracuje zdalnie, dzięki narzędziom cloud i automatyzacji.

 

 

Źródło: Kliknij tutaj

 

Bonus: Marka osobista jako przewaga w pracy zdalnej

Niezależnie od branży, silna marka osobista pomaga wyróżnić się w sieci. Regularne dzielenie się wiedzaą (np. na LinkedInie), dobrze przygotowane portfolio czy aktywność w grupach branżowych sprawiają, że pracodawcy i klienci sami Cię znajdą.

 

Przykłady marek osobistych z powyższych branż: 

 

Marta Skrzynecka – ekspertka w dziedzinie edukacji online, dzieli się doświadczeniem i poradami dotyczącymi rozwoju kariery w branży IT oraz edukacji zdalnej.

 

Łukasz Drynkowski – specjalista ds. obsługi klienta, współtwórca portalu z ofertami pracy dla branży IT, dzieli się wiedzą na temat kariery w IT oraz znaczenia marki osobistej.

 

Dawid Pasternak – specjalista ds. marketingu i komunikacji, autor licznych kursów i szkoleń na temat marketingu, produktów cyfrowych i social media.

 

Krzysztof Kempiński – doświadczony programista, autor książki „Marka osobista w branży IT”, prowadzi bloga, podcast oraz aktywnie działa w mediach społecznościowych, dzieląc się wiedzą z zakresu IT i budowania marki osobistej.

 

Zbudowanie eksperckiego wizerunku może znacznie przyspieszyć karierę zdalną. To inwestycja w przyszłość, którą warto zacząć jak najwcześniej.

 

 

Share
Post
Pin
Share
Share
POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Może Cię zainteresować:

Work-life balance w pracy zdalnej – mit czy rzeczywistość?

Od hobby do biznesu – jak zacząć sprzedawać w sieci?

Jak pokonać prokrastynację i zacząć działać?

© Copyrights by Zwyczajnie Skuteczni. All Rights Reserved.

 

Polityka prywatności

 

Regulamin

{:lang_general_banner_cookie_disclaimer}
{:lang_general_banner_cookie_cookie} {:lang_general_banner_kartra_cookie}
{:lang_general_banner_cookie_privacy}
{:lang_general_powered_by} KARTRA